Hai La Țărănoiul Executiv să te reabiliteze oral avansat

La Țărănoiul Executiv este numele noii clinici stomatologice pe care Țărănoiul o deschide în curând în buricul Bucureștiului. Din ce ne spune chiar el, a investit 3 milioane de euro, are 14 locuri de parcare, saloane de recuperare post operatorie de lux, tot ce trebuie ca să fii atât de impresionat cât să nu te strâmbi la nota de plată mai mult decât piperată.

Promisiunea de valoare pe care o face lumii este că împinge standardele industriei mai sus și că are ”multe facilități unice” la nivel european. Pe scurt un pogon de vorbe goale, stângaci exprimate. I-aș traduce bâlbâiala în ”habar n-am ce o să pun în această clinică megalomanică dar va străluci atât de puternic că voi cere fără să  clipesc cele mai nesimțite prețuri din târg.”

O doamnă comentează pe pagina de Facebook că din punctul ei de vedere numele clinicii este neinspirat ales. În bunul stil românesc, Țărănoiul sare la beregată direct, în loc să mulțumească pentru feedback sau să explice cum s-a gândit. Bate câmpii, nu despre nume desigur, ci despre profesionalismul lui desăvârșit, dorința nemăsurată de a face bine, rezultatele excepționale obținute în ultimii 200 de ani, cincinalul în 4 ani și jumătate, zâna Măseluță sau nemurirea sufletului.

În etapa asta nu văd nici un motiv serios să calc vreodată pragul clinicii stomatologice ”La Țărănoiul Executiv” pentru că:

Poziționarea e o gogoașă dezumflată. Pare că se adresează doar corporatiștilor fruntași care stau mai bine cu dantura decât majoritatea concetățenilor. Să te bați în piept că ești tare pe implant, operații complexe, reabilitare orală completă și să ignori segmente de piață cu nevoi serioase precum cetățenii seniori, bugetarii cu mulți bani, angajații din sectorul antreprenorial sau șmenarii de succes, este o mare tâmpenie.

Numele ales este praf și pulbere. Exclude în loc să includă, respinge în loc să atragă. Nu mă convinge nici măcar că voi primi mai multe limbi în locurile sensibile decât de obicei. Îmi spune doar că voi plăti un preț exorbitant pentru percepția că fac parte dintr-o comunitate, cea a executivilor, care-mi displace profund.

Comunicarea e varză. Se lucrează pe principiul ”sănătos” cine nu-i cu noi e împotriva noastră. Vei avea câștig de cauză doar dacă dai ca parul în nelămuriți. Cine nu-i impresionat de Mega Clinică este dușmanul poporului. Site-ul, modern pentru secolul 18, pare abandonat din fragedă pruncie. Pozele sunt făcute cu furca de un amator entuziast.

N-are nicio gară cu experiența pacientului. Totul este despre Țărănoi. Clinica lui, parcarea lui, tehnologia lui, sclavii lui. Când vine vorba despre sănătate, omul vrea să știe ce urmează să i se întâmple, să fie înțeles, să aibă parte de atenție. Să capete încredere în cei care-l tratează pe traseul recepție-asistente-medic generalist-medic specialist.

Este firesc pentru un doctor să-și selecteze pacienții pentru că nu are timp, chef și resurse să alerge după toți iepurii deodată. Cu condiția să segmenteze piețele cu cap, să aibă o propunere de valoare atrăgătoare pentru cei pe care vrea să-i aducă pe scaun și s-o comunice pe înțelesul lor.

Având în vedere că nu trăim în Epoca de Piatră, deci există informații pe toate drumurile, oamenii știu că sunt alte 10 clinici care au parcare, tehnologie de ultimă oră, specialiști de top sau săli  post operatorii cu fițe. În concluzie își vor începe sau continua tratamentul într-una dintre ele dacă nu vor înțelege în ce fel e mai bine pentru ei să facă ”schimbarea executivă”.

Când deschizi gura înainte să-ți folosești creierul, așa cum face Țărănoiul din povestea noastră, ai toate șansele să rămâi cu buza umflată. Să inaugurezi clinica ce se învârte după soare doar ca să-ți admiri scaunele goale până vei pricepe cu ce se mănâncă businessul în care activezi de 20 de ani și 150.000 de implanturi (cifră complet falsă pe care omul nostru și-o agață mândru la brăcinari ca să impresioneze neștiutorii).

Mai mult dacă-i dai peste nas clientului potențial, tragi de timp, negi realitatea, nu poți să-ți controlezi egoul și insiști să ai mereu ultimul cuvânt e posibil să câștigi niște bani în plus pe termen scurt dar în ansamblu afacerea ta este o bălărie ofilită.

Ce spui Țărănoiule, te descurci s-o cârmești spre pacient sau îți angajezi niște consultanți mai deștepți care să-ți arate calea? Nu de alta dar e păcat ca 3 milioane de euro să rămână investiți doar într-o parcare mai șmecheră.

 

The following two tabs change content below.

Călin Cavaleru

Autor, speaker, consultant specializat în tehnici de gândire rațională. Își ajută clienții să găsească cele mai simple, profitabile și durabile soluții de business.

Ultimele articole postate de către Călin Cavaleru (vezi toate)