Doi giganți din stomatologie, ambii cu picioarele de  lut, crescuți pe steroizi într-o piață fără pretenții, cu reguli puține dar neclare, se trag de pijamale în media de business ca să fie recunoscuți ca cel mai mare jucător ai industriei.

Fiecare strigă din rărunchi că el are cele mai multe sedii, scaune, recepționere, ace, truse de implant sau mănuși în stoc. Păcat de bugetele de marketing consumate doar ca să se dea MARI.

E evident că pacienții mai puțin educați, cu nevoi bazice și o înțelegere limitată a calității actului medical vor alege cel mai mare lanț de clinici. Pentru că e simplu, rapid și pare mai puțin riscant. Iar ei caută cel mai mic preț pe dintele tratat, nu sănătate sau frumusețe.

Deci cei doi uriași se luptă pe cine câștigă cel mai mare număr de pacienți noi și cine plătește cel mai mic cost de achiziție pentru un nou intrat în clinică.

Personal le urez cursă plăcută spre îmbogățire chiar dacă asta înseamnă servicii superficiale, pe repede înainte, la costuri mici pentru ei dar cu riscuri majore pentru consumatorul neavizat de chilipiruri.

Ambii sunt prea mari ca să le mai pese de om. Desigur au politici, proceduri, bugete și birocrație care să înlocuiască grija, empatia, relația personală doctor-pacient.

Ambii oferă satisfacție de moment, aparența unui act medical de calitate la costuri imbatabile și iluzia unor servicii de excepție cu prețul unor consecințe neplăcute și dureroase pe termen mediu și lung.

Fiecare dintre ei e fericit că se mai găsește câte o scurtătură, o șmecherie, un artificiu în lupta surdă pentru câștigarea cotei de piață cu orice preț, fără nici un scrupul. Comunică împrăștiat, confuz, nestrategic sperând totuși că cetățeanul de rând îi percepe ca fiind creativi, specialiști de top, mentori, guru, zei ai sănătății reale.

Doar că în jocul creșterii nelimitate există riscuri mari. Periodic apare în peisaj un lup tânăr care se vinde mai ieftin, e mai lipsit de valori și mai dispus la orice compromis ca să le sufle pacientul care caută prețul minim pe dinte.

Sau dacă nu-i faultează competiția, le poate exploda în față mulțimea de situații în care nu și-au respectat promisiunile, și-au dat cu stângu’ în dreptu’ sau au călcat în picioare nevoile necăjiților ce le-au trecut pragul.

Cel mai mare din parcare își găsește foarte greu locul pentru că este rigid, birocratic, impersonal, inerțial, lipsit de creativitate, grijă, empatie, nepăsător, incapabil să personalizeze soluții.

Așa că stimate pacient alege cu atenție unde-ți repari zâmbetul. Cel mai mare lanț de clinici din România nu înseamnă automat cel mai bun loc să-ți regăsești sănătatea dentară.

The following two tabs change content below.

Călin Cavaleru

Autor, speaker, consultant specializat în tehnici de gândire rațională. Își ajută clienții să găsească cele mai simple, profitabile și durabile soluții de business.

Ultimele articole postate de către Călin Cavaleru (vezi toate)