Definirea strategiei

Definirea Strategiei

Dacă și tu conduci o companie care nu dispune de resurse infinite, ai face bine să-ți definești o strategie ca să știi exact ce scop urmărești, unde vrei să ajungi, cum vei câștiga războiul cu competiția.

Elaborarea, documentarea și comunicarea viziunii este prima responsabilitate a executivului care este în fruntea organizației. Ca să parcurgi cu succes procesul de definire al strategiei ai nevoie de implicarea, creativitatea și disciplina echipei de top management.

Definirea strategiei înseamnă luarea tuturor deciziilor necesare legate de:

  • Piețe și produse
  • Cultura organizației și leadership
  • Driving force și avantaj competitiv
  • Procesele cheie
  • Structura organizației
  • Sisteme informatice

La finalul ședinței de definire a strategiei vei obține:

  • Lista completă a inițiativelor strategice
  • Master planul strategic
  • Planul de comunicare al strategiei

Metodologie

  • Se lucrează cu echipa de management
  • Interactivitatea este maximă
  • Se ajunge la rezultatul final printr-o serie de întâlniri facilitate

Lucrează cu mine și vei avea:

  • Soluții simple, ieftine și durabile pentru că folosesc un proces validat de peste 60 de ani de practică, care și-a demonstrat eficacitatea în cele mai diverse domenii de activitate
  • Strategia ta pentru că tu o construiești cu ajutorul meu, nu o fac eu pentru tine
  • Răspunsuri la toate întrebările legate de funcționarea organizației pentru că studiez organizația de peste 25 de ani
  • Sfaturi practice de la un consultant care a lucrat în mod egal cu antreprenori și multinaționale, cu companii cu cifre de afaceri de 200 de mii de euro/an sau de 200 de milioane de euro/an

Când lipsește o viziune clară, în care angajații cred, organizația nu poate fi gestionată eficient. Competiția îți va lua fața înainte să începi să produci cu adevărat.

Inițiativele pe termen scurt, pe cât de atrăgătoare pentru comoditatea conducătorilor, pe atât de periculoase pe sănătatea afacerii, vor devenii obișnuință.

Chiar și oamenii cei mai buni vor trage în direcții diferite pentru că fiecare înțelege ce poate din discursurile nerostite și din așteptările neexprimate.

Lipsa de coeziune și pompierismul duc la acțiuni haotice, indecizie, productivitate scăzută, conflict mocnit, angajament scăzut, fluctuație mare de personal.

Resursele se risipesc în inițiative discutabile, în lupte interdepartamentale lipsite de sens sau în proiecte născute moarte.

Conducătorul companiei are nevoie de curaj și de timp ca să-și definească viziunea. Nu poate să delege această activitate pentru că singura rațiune a existenței lui este să stabilească, să pună în practică și să monitorizeze cea mai bună strategie.
Vrei să treci de la teorie la practică, contactează-mă