CĂLIN CAVALERU
Citește
Semizeus este uimit de lipsa de eficiență pe care o observă în organizație. A decis încă de acum o lună că va începe campania de marketing pentru noul produs și nu s-a mișcat nimic. De data asta este hotărât să taie niște capete. Nu se mai poate continua în ritmul lent de până acum. Nici prin cap nu-i trece ca ar avea el ceva de îmbunătățit așa că…
Se duce furios peste managerul de marketing și îi cere cu glasul ridicat explicații. Misterul se dezleagă repede. Semizeus a cerut să aprobe campania înainte de a fi lansată. Ca atare propunerea finală zace în forma ei scrisă pe biroul lui și în forma ei electronică în căsuța de mail printre cele 3400 de mesaje necitite încă. De când a cerut el, adică exact de acum o lună! Atât omul de la marketing cât și secretara i-au spus la vremea respectivă că proiectul a fost livrat și așteaptă feedback-ul.
Învățăm din această poveste simplă și des întâlnită că, șefii prea preocupați de propria imagine ascultă doar aparent ce li se spune. Nevoia lor de control absolut îi face să aibă mereu o agendă exagerat de plină. Nu neapărat de chestiuni importante sau cu grad ridicat de prioritate.
În focul luptei, pe mult prea multe fronturi, ei scapă cu ușurință din vedere inițiative care pot fi vitale pentru rezultatele companiei. Asta nu-i împiedică să arunce vina insuccesului pe unde apucă și nici nu-i face mai eficienți pe viitor.
Semizeus nu crede că a făcut nimic greșit sau că este un lider superficial. Se așteaptă ca după ce a primit un mesaj și nu a reacționat să te apuci să tragi de el până se deblochează situația orice ar însemna asta. Stilul lui de management are la bază desconsiderarea timpului și părerilor celorlalți.
Bun simțul, respectul și comunicare deschisă sunt bune doar când îi servesc scopurile. Ar fi uimit dacă ar auzi că este evaluat de oamenii lui ca un lider superficial, haotic și cu inteligența emoțională a unei mese.
Un CEO care-și ascultă oamenii cu un sfert din atenție și care își alocă timpul limitat fără să aibă în vedere prioritățile strategice ale businessului va rata frecvent țintele propuse.
Cele mai multe proiecte rămân uitate într-un sertar sau se implementează prea târziu. Acest tip de conducător subminează și motivarea echipei cu care lucrează pentru că, prin comportamentul lui, generează frustrare, rezistență, placiditate și confuzie.