CĂLIN CAVALERU
Citește
Brett Minchington a susținut la București pe 10 aprilie 2014 un Masterclass despre brandul de angajator. Specializat în strategie de marketing și branding el a oferit soluții preocupărilor legate de managementul talentelor, optimizarea proceselor de recrutare și retenție, importanța strategică și operațională a employer brandului, tehnici și practici utile de comunicare în interiorul și în afara organizației.
Din studiul de piață al companiei condusă de Brett, Employer Brand International, realizat pe un eșantion de 3.000 de companii din toată lumea, inclusiv Europa Centrală, de Est și fosta Federație Rusă rezultă fapte și cifre care te pot ajuta să-ți pregătești și pui în practică programul de dezvoltare al talentelor companiei. Iată câteva exemple:
Investițiile în brandul de angajator nu vor fi abandonate în 2014, 39% dintre firmele intervievate declarând chiar că vor investi mai mult decât în anul precedent în implementarea inițiativelor strategice de promovare și în inițiative de identificarea și păstrarea angajaților cheie.
Capabilitățile angajaților de a răspunde provocărilor sunt o îngrijorare majoră pentru 18% din participanții la studiu în timp ce 15% se plâng de o lipsa acută a talentelor.
Au apărut posturi dedicate employer brandingului în companii precum Adidas, Unilever, Google, Siemens în timp ce cunoștințele și practicile din domeniu se concentrează pe identificarea și păstrarea oamenilor cheie într-o piață unde nu găsești talente pe toate drumurile.
Dorințele și factorii motivatori pentru oamenii talentați din Rusia, Polonia sau România diferă semnificativ față de colegii lor din occident. Ca să-ți construiești local brandul de angajator este nevoie să știi exact cum să-ți abordezi potențialii angajați astfel încât să-i convingi că merită să vină alături de tine.
Responsabilitatea construcției, menținerii și promovării employer brandului revine în 37% din cazuri departamentului de resurse umane dar și în 18% CEO-ului, 14% departamentului de marketing, 12% echipei de top management și 11% unor echipe interdisciplinare dedicate acestei tematici.
CEO-ul susține activ programul de branding de angajator în 46% dintre companiile intervievate.
Abilitățile pe care le caută în mod special companiile în 2014 se referă mai mult la capacitatea angajaților de a construi și a menține relații decât la experiența specifică în domeniu, și anume: concentrarea pe client 63%, capacitate de a comunica eficient 59%, colaborare 51% și creativitate 39%. Cel puțin asta este ce declară angajatorii.
O concluzie importantă a acestui studiu este că perceputa criză a talentelor nu ține atât de mult de faptul că ele lipsesc cu desăvârșire cât de nepotrivirea dintre omul pe care l-ai găsit, percepția angajatorului despre cerințele jobului disponibil și momentul în care are loc discuția despre posibila colaborare.
O variantă a acestui articol a apărut prima oară pe portalul Learning Network