Febra social media a început ca o distracție. Chiar și cei care urăsc fenomenul acceptă că este cel mai simplu și eficient mod să ții legătura cu colegii de școală sau cu prietenii pe care timpul și împrejurările i-au dus departe. Stelele tehnologiei s-au aliniat la un moment dat și astfel conținutul multimedia a devenit simplu de împărtășit comunității din mediu virtual.

Executivii de business au stat departe de social media pentru început. Nu au văzut în această modalitate de socializare ceva folositor, ba chiar din contră. Până când banii veniți dinspre social media au început să pice, apoi să curgă de-a dreptul, iar puterea părerilor transmise în acest mediu a devenit evidentă pentru oricine pricepe un pic de marketing.

Companiile mari au început să investească în conținut dedicat și au realizat că nu vor putea niciodată să producă atât de mult cât pot răspândii fanii lor. Firmele mici au descoperit instrumente de promovare din care, cu investiții minime, pot scoate rezultate excepționale.

Oamenii au înțeles că social media este cea mai rapidă modalitate de a-și construi și consolida brand-ul personal. Și uite așa tot mai multă lume s-a împrietenit cu Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, blogul personal sau de companie, etc.

Să vedem care sunt îngrijorările legate de social media pe care le exprimă cei mai mulți executivi și conducători de business-uri autohtone motivându-și astfel inerția și încercând să-și mascheze teama față de un mediu care nu ține cont de ierarhii:

Nu am timp să mă apuc de promovare în social media

Este adevărat că social media consumă timp. Nu trebuie însă să folosești toate canalele posibile. Alegi ce și se potrivește și astfel poți gestiona timpul. Dacă ești în industria modei, a torturilor de nuntă, sau a livrării buchetelor de flori folosești preponderent Instagram.

Dacă furnizezi servicii sau soluții complexe combini Linkedin cu blogul personal. Iar dacă vinzi haine folosești o celebritate ca vector de imagine și te duci pe facebook sau pe Instagram.

Nu știu care canal îmi este mai folositor

Nimeni nu știe de la început. Folosește Google Analytics și măsoară traficul și de unde vine el. Este gratuit. Asigură-te că nu te oprești aici ci monitorizezi lead-urile până când se transformă în bani. Numai așa o să știi sigur de unde vin prospecții de calitate și ce trebuie să faci ca să ți-i apropii.

Am 2500 de urmăritori pe Twitter și nu fac nici un ban din asta

Este o chestiune de calitate a followerilor. Mai bine ai 100 care înțeleg despre ce vorbești și-ți cumpără produsele decât niște mii care te urmăresc de amorul artei. Că veni vorba nu cumpăra în nici un caz followeri pentru că, mai devreme sau mai târziu această practică discutabilă se va întoarce împotriva ta. Iar urmăritorii falși nu înseamnă nici business nici faimă pentru tine.

Nu sunt sigur că mă ajută la SEO

Te ajută mult. Influența ta socială și cât de mult te implici în discuții contează imens la SEO. Dă un search după numele tău sau al companiei și vei vedea și singur cât de mult. Nu uita că blogul este cel mai bun instrument care-ți permite să folosești o mulțime de cuvinte cheie și să postezi frecvent informații recente de interes general.

Mi-e teamă că Facebook adds nu sunt eficiente

Nu ar trebui să-ți fie teamă de asta. Postările tale pe Facebook sunt vizibile pentru puțini dintre cei care te urmăresc după un algoritm pe care nu ai cum să-l influențezi. Adds permit să-ți alegi publicul ținta după vârstă, locație, sex, interese sau ce pagini urmăresc purtându-ți astfel mesajul către publicul care te interesează.

Evident că sunt tone de alte întrebări al căror răspunsuri te pot ajuta să fii cu adevărat eficace în campaniile tale de marketing. Sunt tactici de integrare a campaniilor de social cu celelalte inițiative de promovare ale serviciilor și produselor tale pe care nu ai cum să le descoperi de unul singur decât consumând mult timp și bani în încercări de scenarii diferite.

Din păcate nu sunt, sau eu nu-i cunosc, prea mulți specialiști adevărați în reacțiile consumatorului autohton și nici brand-uri personale proeminente cu sute de mii de followeri și cu o activitate semnificativă măcar în 3 canale relevante.

Așa că soluția este să te sfătuiești cu amicii mai pricepuți sau să întrebi vreun guru care-ți sare-n ochi ca fiind competent, în speranța, de cele mai multe ori deșartă, că te va băga-n seamă.

 

 

The following two tabs change content below.

Călin Cavaleru

Autor, speaker, consultant specializat în tehnici de gândire rațională. Își ajută clienții să găsească cele mai simple, profitabile și durabile soluții de business.

Ultimele articole postate de către Călin Cavaleru (vezi toate)