Schimbări în cultura organizațională
O cultură organizațională minunată, luminoasă, plăcută, nu ține loc de strategie dar contribuie decisiv la atingerea obiectivelor pe termen mediu sau lung pentru că ghidează atitudinile, comportamentele și deciziile oamenilor.
Ea spune în ce măsură micro societatea în care muncim tolerează greșeala, cum este răsplătită performanța, care sunt uzanțele de comunicare, cât de mult e încurajat riscul sau unde se ascunde puterea reală.
Cultura scoate-n evidență valorile și principiile pe care le respectăm atunci când facem lucruri, precum și credințele care ne influențează deciziile cotidiene. Dacă ea nu ne ajută să depășim situațiile cu care se confruntă organizația avem o problemă gravă și trebuie să acționăm urgent.
Schimbările în cultura organizațională sunt necesare când:
- Cultura nu este aliniată cu strategia. De exemplu, majoritatea companiilor de telefonie mobilă se străduiesc să câștige lupta pentru cota de piață, dar în loc să se concentreze să ofere clientului o experiență excepțională, își alocă resursele acela mai importante spre dezvoltarea produselor și serviciilor
- Cultura nu favorizează angajații cheie. De exemplu, sunt o mulțime de companii care vor să crească prin achiziție agresivă de clienți noi dar își sufocă vânzătorii cu o birocrație inutilă, stufoasă care pune puterea în mâna departamentelor de suport – administrativ, financiar, HR
- Cultura nu este acceptabilă pentru clienții ei. De exemplu, Poșta Română vinde servicii. Face asta într-o atmosferă prăfuită, folosind metode învechite de stocare a informației, având un atenția orientată spre interior și indicatori de performanță care n-au nicio legătură cu satisfacția clientului.
- Cultura sabotează avantajul competitiv. De exemplu, faci proiecte unice, personalizate pe nevoile fiecărui client și-ți propui să te diferențiezi de competiție prin execuția rapidă. Dar menții procese greoaie, cu prea multe controale ale detaliilor și nu ai specialiști care să aibă viziunea de ansamblu sau responsabilitatea rezultatului.
La finalul ședinței de schimbare culturală vei avea:
- O listă a schimbărilor necesare
- Un plan de acțiuni
- Un plan de comunicare
Metodologie
- Se lucrează în echipă, cu managerii și specialiști care vor contribui la implementarea schimbărilor
- Au loc o serie de întâlniri facilitate
- Interactivitatea este maximă
Lucrează cu mine și vei avea:
- Valori și principii călăuzitoare în care oamenii cred
- Planuri de acțiune pentru rezolvarea problemelor legate de mediul de lucru, leadership, comunicarea internă, definirea sarcinilor, dezvoltarea profesională
- Un sistem de evaluare și recompensare al performanțelor care încurajează performerii excepționali fără să submineze profitul companiei
Disfuncțiile culturale nu pot fi ignorate pentru că influențează eficacitatea organizației. Toate eforturile pe care le-ai depus ca să stabilești obiective logice, procese funcționale, sisteme informatice eficiente sau o structură organizațională rezilientă vor fi zădărnicite de o cultură șchioapă.