Un campion al comunicării interne

Semizeus este un campion al comunicării interne. Merge pe ideea că cei care nu sunt capabili să ghicească ce a făcut sau face el nu sunt destul de buni pentru organizație. Dacă o să ai cu adevărat nevoie de o informație ca să-ți faci treaba… o să găsești tu o cale să o afli – se gândește el, nu trebuie să aștepți să-ți spun eu.

A promis unui partener că va fi prezent cu un stand la evenimentul lui. Nu a ajuns nimeni acolo pentru că a uitat să anunțe departamentul de marketing despre asta.

Omul, rămas fără standul promis, a sunat să întrebe ce s-a întâmplat iar Semizeus a dat leapșa pe subalterni – ”Niște aiuriți mon cher. Le-am spus să se ocupe dar nu m-a ascultat nimeni. O să iau măsuri!”.

În organizație a făcut scandal că nimeni nu-l întreabă dacă are ceva important de zis, și, astfel uită să transmită informațiile relevante.

Echipele lui de vânzări și customer service află despre promoțiile și campaniile companiei de la clienți. Deja nimeni nu mai este impresionat.

Pentru a depăși situațiile de acest gen au dezvoltat sisteme și procese care le permit să cadă în picioare și chiar să mențină criza invizibilă pentru cei din exterior. ”Desigur doamnă clientă, promoția cu tableta…Vă rog să-mi permiteți să revin cu detaliile pe mail…”

Necunoscutul ușor timorat pe care îl întâlnești de câteva zile prin firmă este cu siguranță cel mai nou angajat pe care nu s-a obosit nimeni să-l prezinte sau să explice cu ce urmează să se ocupe.

Semizeus l-a iubit la prima vedere și l-a adus în firmă ”de ieri” fără să știe nici măcar el dacă noul venit este necesar sau cu se va ocupa exact.

Comunicarea internă deschisă și în timp real este principalul liant care ține o organizație unită. În lipsa ei, în loc de o echipa, ai o sumă de oameni care-și văd, fiecare în legea lui, de treburile personale.

Să vedem în ce fel ar putea fi comunicarea internă benefică și profitabilă pentru companie și toți angajații ei dacă managerii ar pricepe cum funcționează.

Oamenii ar fi mai productivi pentru că ar înțelege mai rapid despre ce este vorba. Având informații ar putea colabora mult mai bine cu colegii din alte departamente.

S-ar simți utili și importanți pentru companie și ar fi mai motivați. În cercurile lor sociale ar vorbi cu pasiune despre job devenind ambasadori credibili ai brandului de angajator.

S-ar evita neînțelegerile și surprizele naplăcute dacă informația ar circula firesc.

Toată lumea ar fi pregătită să gestioneze schimbările și s-ar face corp comun în fața complicațiilor neașteptate. Problemele s-ar rezolva mai simplu, deciziile s-ar lua mai rapid și ar fi mai eficient implementate.

Comunicarea deschisă în organizație ar crea sentimentul că există corectitudine și că nimeni nu este privilegiat.

Ar fi mai puține zvonuri. S-ar naște și ar crește sentimentul de apartenență la o echipă în cadrul căreia fiecare membru este tratat la fel.

Nu în ultimul rând oamenii s-ar simți respectați. Chiar dacă nu te-ar transforma într-un campion al comunicării interne te-ar ajuta măcar să te faci înțeles.

Nu în ultimul rând cultura companiei trebuie să încurajeze comunicarea între oamenii din organizație. Semizeus și colegii lui din echipa de top ar trebui să fie primii care să comunice și să-i încurajeze și pe ceilalți să o facă.

În cele mai multe companii care au rezultate excepționale există un climat care stimulează circulația deschisă a informațiilor.

Clienții din interiorul companiei sau din afara ei sunt cu adevărat nesatisfăcuți atunci când nu știu exact ce li se întâmplă și presupun cele mai prăpăstioase scenarii.

Comunicarea internă deschisă este o soluție pentru motivarea și implicarea angajaților care nu cere decât bun simț și un pic de efort din partea managementului. Și mai cere-n plus un șef suprem neatins de paranoia.

The following two tabs change content below.

Călin Cavaleru

Autor, speaker, consultant specializat în tehnici de gândire rațională. Își ajută clienții să găsească cele mai simple, profitabile și durabile soluții de business.

Ultimele articole postate de către Călin Cavaleru (vezi toate)